czwartek, 5 czerwca 2014

#190 Bezglutenowa pizza wegańska

Bezglutenowa, wegańska, niskotłuszczowa i na spodzie z kaszy jaglanej.
Pizza? Hmm...czy ten wytwór ma jeszcze prawo się tak nazywać? Odpowiedź na to pytanie pozostawiam Wam ;). Ja ze swojej strony mogę śmiało polecić przepis, bo zarówno wartości odżywcze, jak i smak zdecydowanie przemawiają na jego korzyść.

p.s. Zaktualizowałam zakładkę "O mnie" :)



PRZEPIS
na pizzę o śr.30cm
spód:
  • 100g kaszy jaglanej
  • 2 szklanki wody
  • przyprawy
sos:
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • przyprawy: bazylia, oregano
dodatki:
  • 1 cebula
  • 1/2 małej cukinii
  • 1 pomidor (obrany)
  • 1/2 papryki
  • 30g kaparów
  • przyprawy: bazylia oregano


Kaszę gotuję do momentu, gdy całkowicie wchłonie wodę. Następnie przekładam ja do miski i blenduję razem z przyprawami. Formę do pieczenia wykładam papierem i formuję na nim spód pizzy (najłatwiej zrobić to dłońmi; należy dociskać ciasto, aby spód był zwarty). Podpiekam go w 220st. przez ok.10 minut (piekłam z funkcją termoobieg).
W tym czasie przygotowuję pozostałe składniki. Koncentrat łączę z przyprawami. Warzywa kroję na mniejsze kawałki.
Podpieczony spód pizzy wyjmuję z piekarnika. Smaruję go sosem, na wierzchu układam warzywa i całość posypuję przyprawami. Pizzę dopiekam w tej samej temperaturze przez ok.15 minut.


15 komentarzy :

  1. Jej pizza z mojej ulubionej jaglanki , porywam przepis <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie wygląda ta pizza! Nawet nie powiedziałabym, że z kaszy jaglanej da się wyczarować takie cudo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasza jaglana - nasz mistrz! W takiej wersji jeszcze nie jadłyśmy... na pewno spróbujemy!
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiej pizzy jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta kasza jaglana taka uniwersalna! Nic tylko ją jeść i jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Cię za nią! Genialna!

    OdpowiedzUsuń
  7. ja tam takie pizze o wiele bardziej wolę o tradycyjnych! super pomysł, na pewno zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaglana pizza - pożeram! ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. takiej to ja jeszcze nie widziałam!
    przepis zapisuję i na pewno ją zrobię! :))

    OdpowiedzUsuń
  10. O mamo! Przecieram oczy ze zdumienia, że można zrobić taką zdrową wersję pizzy. Przepis koniecznie zapisuję! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. wegańska i bezglutenowa !? jednak można pogodzić te dwie rzeczy i ty właśnie podołałaś temu zadaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecyodowanie idelnie przepis juz jest moj :) !

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm... wygląda obłędnie... śliczne zdjęcia a ślinka nadal mi cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. hmmm, niestety nie wyszła, ciasto przykleiło sie do papieru, do tego w środku jest mokre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego mogła nie wyjść :( U mnie bez problemu odeszła od papieru, a środek nie wyszedł mokry (choć chrupki ani twardy też nie był, ale wilgoć nie była wyczuwalna). Może to kwestia ugotowania kaszy jaglanej...? ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...