piątek, 6 grudnia 2013

⌠№ 64⌡ Burgery z tuńczyka z kaszą gryczaną pod beszamelem


PRZEPIS-burgery
na 9 sztuk
  • 2 puszki tuńczyka w sosie własnym (260g po odsączeniu)
  • mała puszka kukurydzy (140g po odsączeniu)
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki orkiszowej
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki musztardy
  • przyprawy: sól ziołowa, pieprz kolorowy, czosnek granulowany, papryka słodka
  • do obtaczania: 3 łyżki płatków owsianych i 3 łyżki bułki tartej
 Wszystkie składniki umieszczam w misce i dokładnie mieszam. Na talerz wysypuję bułkę tartą i płatki owsiane. W dłoniach formuję burgery i każdego obtaczam w tej mieszance. Burgery smażę z dwóch stron na złocisty kolor. Podaję z kaszą gryczaną i polewam sosem beszamelowym.


PRZEPIS- sos beszamelowy
porcja dla 4 osób
  • 50g masła
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 szklanki mleka
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • przyprawy: sól, pieprz, gałka muszkatołowa


W rondelku rozpuszczam masło, dodaję mąkę i podsmażam chwilę, aby zasmażka nabrała jasnozłotego koloru. Następnie wlewam mleko, sok z cytryny i dodaję przyprawy do smaku. Całość doprowadzam do zagotowania, cały czas mieszam, aby nie powstały grudki. Sos gotuję przez chwilę, do zgęstnienia.




3 komentarze :

  1. Ale pozytywnie zakręcone danie :-) Zraziłam się chyba do kaszy w dzieciństwie i teraz nie chce mi przejść przez gardło. Hmm...w towarzystwie ryby jeszcze jej nie jadłam...Mam już swoją wizję na danie z tych składników :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako dziecko też za nią nie przepadałam, ale teraz chętnie po nią sięgam :)
      Danie faktycznie zakręcone, nie byłam do końca przekonana jeśli chodzi o połączenie tych wszystkich smaków, ale ryzyko się opłaciło :D

      Usuń
    2. Kupiłam już kaszę gryczaną, a to duży wyczyn dla takiego kaszowego przeciwnika ;-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...