sobota, 18 kwietnia 2015

#284 Krem z buraków

Jestem absolutną fanką zup-kremów. Są szybkie i łatwe w przygotowaniu, a dodatkowo można stworzyć całe mnóstwo ich wersji i podawać na różne sposoby.

Od kilku dni chodził mi po głowie burak, więc postanowiłam przygotować z niego zupę-krem.
Podałam ją z mleczkiem kokosowym, bo kokos z burakiem to świetny duet, oraz z prażonymi pestkami dyni, bo podprażone, chrupiące nasiona, to chyba najlepszy możliwy dodatek.
W smaku kremu mocno wyczuwalna jest cytrynowa nuta (za sprawą kolendry i pieprzu cytrynowego) i świeża zielenina
w postaci koperku i bazylii. Bardzo polecam!

P.S. Jako dodatek do kremu z buraków proponuję podać sakiewki z wiosennym nadzieniem.



PRZEPIS
na 4 porcje
  • 5 buraków (~1kg)
  • 800ml bulionu warzywnego
  • 1 pęczek koperku
  • garść świeżej bazylii
  • przyprawy: 1/2 łyżeczki imbiru, 2 łyżeczki zmielonej kolendry, 1 łyżka pieprzu cytrynowego, sól
  • dodatkowo: mleczko kokosowe (gęsta część), prażone pestki dynii

Buraki dokładnie szoruję, oczyszczam i zawijam każdego buraka folią aluminiową (nie obieram ich na tym etapie). Piekę je w 180st. przez ok.1h 30min. Po tym czasie wyjmuję buraki i odstawiam je na chwilę do ostudzenia. Obieram je ze skórki, a następnie wrzucam do miksera. Dodaję bulion warzywny, koperek, bazylię. Całość blenduję na jednolitą masę, a następnie przelewam do garnka. Krem doprawiam do smaku, a następnie zagotowuję. Krem podaję z mleczkiem kokosowym (podgrzałam je przed podaniem, aby się upłynniło) i prażonymi pestkami dyni, a dekoruję go świeżą bazylią.
Do kremu z buraków proponuję podać sakiewki z wiosennym nadzieniem.




2 komentarze :

  1. uwielbiam buraczki, to z pewnością propozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba lepszego zestawienia smaków nie można wymyślić! A udekorowanie wprost nieziemskie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...