środa, 17 lipca 2013

⌠№ 12⌡Jogurtowe placuszki z ananasem i żurawiną

 Podobno najlepsze przepisy powstają, gdy zabraknie nam jakiegoś składnika, którego zamierzaliśmy użyć lub gdy musimy szybko wykorzystać jakiś produkt, aby się nie przeterminował.
W moim przypadku na korzyść zadziałał brak jajek i nadmiar jogurtu. Tak powstał przepis na pyszne placuszki!
P.S. Zdrowotny akcent przemyciłam w postaci płatków gryczanych :)



PRZEPIS
na 17 placuszków
  • 1,5 szklanki mąki (ja użyłam mąki puszystej Lubelli)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 400ml jogurtu (ja użyłam 250ml jogurtu koziego i 150ml jogurtu naturalnego)
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka oliwy
  • puszka ananasa w plastrach
  • garść suszonej żurawiny
  • płatki gryczane do posypania
  • cynamon






Do miski wlewam jogurt, dodaję proszek do pieczenia, oliwę, cukier i przesianą mąkę. Mieszam, aby ciasto nie miało grudek. Dodaję pokrojonego w kostkę ananasa, żurawinę i całość przyprawiam cynamonem. Nakładam ciasto łyżką na dobrze rozgrzaną patelnię. Smażę na oleju, na złocisty kolor. Z jednej strony posypuję placuszki płatkami gryczanymi. Po usmażeniu odsączam z nadmiaru oleju ręczniczkami papierowymi. Podaję z zimnym mlekiem. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...