czwartek, 19 czerwca 2014

#193 Kruche ciasteczka przekładane masą sezamową

Lubicie sezam? A cynamon? Jeśli na oba pytania odpowiedzieliście TAK, to właśnie znaleźliście przepis na ciastka idealne. Kruche ciasto w zdrowszej wersji naprawdę nie smakuje gorzej od tej tradycyjnej (opinia wydana przez rodzinę ;). Łapcie przepis i zabierajcie się za pieczenie! :)



PRZEPIS
  • 1 i 1/3 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 1 szklanka mąki orkiszowej pszennej
  • 4 łyżki oleju kokosowego 
  • 3 jajka
  • 1 łyżka cukru trzcinowego 
masa bakaliowo-cynamonowa:
  • 1 szklanka rodzynek
  • wrzątek
  • 1 szklanka sezamu
  • 1 łyżka cynamonu


Do miski wsypuję mąkę (oba rodzaje), cukier, dodaję olej kokosowy i jajka. Ze składników zagniatam ciasto (należy zrobić to jak najszybciej, aby zbytnio nie ogrzewać ciasta). Następnie formuję kulę, owijam ją folią spożywczą i wkładam do lodówki na 30 minut. Po tym czasie wyjmuję ciasto z lodówki, rozwałkowuję je na cienki placek i wycinam ciasteczka o dowolnych kształtach (ja wycinałam koła i gwiazdki). Blachę wykładam papierem do pieczenia i układam na nim ciastka. Piekę je w 200st. przez ok.13-15 minut. Upieczone ciastka odstawiam do ostygnięcia.
W tym czasie przygotowuję masę na przełożenie. Rodzynki wsypuję do miski, zalewam wrzątkiem, odstawiam na 5 minut, a następnie odcedzam na sitku i z powrotem umieszczam w misce. Dodaję cynamon i całość blenduję na jednolitą masę. Następnie dodaję sezam i łączę go z masą za pomocą łyżki.
Na jedno ciastko wykładam porcję masy i przykrywam ją drugim ciastkiem, całość dociskam.





Jeść czy grać?


17 komentarzy :

  1. Kocham sezam! Boże to musi być cudowne :D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie wyglądają:) fajny pomysł z masą:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię! i już wyciągam rękę w stronę monitora by chwycić za ciacho! :) trochę rodzynki mnie odrzucają, nigdy za nimi nie przepadałam, ale myślę, że w takich ciasteczkach ich smak nie byłby dla mnie przeszkodą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak rodzynek jest raczej niewyczuwalny, bo jest dużo sezamu i cynamon. Zawsze jednak możesz zastąpić rodzynki innymi dowolnymi suszonymi owocami i na pewno wyjdzie równie smacznie :)

      Usuń
  5. Zawsze znajdę tutaj jakiś super przepis lub inspirację. Ta masa sezamowa mnie zachwyciła, totalnie moje smaki, ale to już norma, że to co mi smakuje, smakuje i Tobie ;D
    Dzięki za wskazówki dotyczące kupna słodyczy w Holandii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gust kulinarny chyba identyczny mamy :D
      Nie ma za co, cieszę się, że mogłam pomóc ;*

      Usuń
  6. ta masa musi być przepyszna , mogłabym ją jeść samą :) ale w ciasteczkach pewnie jeszcze lepsza

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis, ja na te pytania odpowiadam TAK : )

    OdpowiedzUsuń
  8. Masa sezamowa! <3
    Pieczemy dzisiaj! To nie żart :P
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  9. jeśli ciacha są baaardzo kruche, to masz mnie! kocham takie przekąski :3

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł, na pewno zrobię w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szukałam właśnie przepisu na ciasteczka i tu proszę, coś zdrowego i w dodatku z moim ulubionym sezamem :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...