środa, 23 lipca 2014

#212 Placki z cukinii & pieczarki w sosie sojowym

Tygodniowa rozłąka z moim narzędziem pracy, aparatem, na szczęście dobiega końca, ale jeszcze kilka dni pozostało. Zdjęcia dzisiaj nie najlepszej jakości, ale bardzo chciałam wstawić przepis, żeby na blogu pustkami nie wiało. Przepis naprawdę godny polecenia. Prosty, ale czasem mniej znaczy więcej ;).



PRZEPIS
na 1 porcję
  • pół średniej cukinii
  • 2 małe jajka
  • 3 łyżki mąki (można użyć dowolnego typu)
  • 2 łyżki mleka
  • mały ząbek czosnku
  • przyprawy: gałka muszkatołowa, tymianek, ostra papryka, sól morska ziołowa, pieprz kolorowy
  • 200g pieczarek
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • olej do smażenia (u mnie kokosowy)
  • jogurt naturalny


Cukinię ścieram na tarce o dużych oczkach i odciskam z niej nadmiar wody. Do cukinii dodaję jajka, mąkę, mleko, drobno posiekany czosnek i przyprawy. Całość mieszam, a następnie odstawiam do lodówki na ok.15 minut (dzięki temu smaki fajnie się przegryzą).
Pieczarki kroję w plastry. Na patelni rozgrzewam olej i wrzucam pieczarki. Smażę je na dużym ogniu, na złocisty kolor. Pod koniec smażenia wlewam sos sojowy (uwaga! może zacząć "strzelać") i czekam aż się zredukuje. Gotowe pieczarki przekładam do miseczki.
Z lodówki wyjmuję masę na placuszki. Smażę je na dobrze rozgrzanej i naoliwionej patelni, na złocisty kolor (wyszło mi 7 sztuk).
Gotowe placuszki układam na talerzu, polewam jogurtem, a na wierzchu układam pieczarki.



Cukinia 2014


8 komentarzy :

  1. Uwielbiam cukiniowe placki ale jeszcze nigdy nie robiłam ich w wersji wytrawnej . Czas to nadrobić ! ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście uwielbiam takie podsmażane pieczarki! To świetny dodatek do placuszków! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis! :) Warty wypróbowania na rodzince :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Placuszki z cukinii u mnie wszyscy lubią, a ja to bym ją wszędzie dodawała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Placuszki z cukinii to genialna propozycja na letni obiad. Po prostu uwielbiam! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. jakoś częściej jadam placuszki z cukinii w wytrawnej wersji, dlatego chętnie skorzystam z pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam cukiniowe placuszki.... bardziej niż te ,,zwykłe"- ziemniaczane

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...