poniedziałek, 24 lutego 2014

#111 Angielskie muffiny śniadaniowe

To było pyszne, drożdżowe, puszyste i ciepłe śniadanie :) Muffiny są świetne, bo można je podać na słodko lub na słono, w zależności od tego, na co mamy ochotę. Ostatnio wszystkie śniadania były u mnie na słodko, więc postawiłam na wersję wytrawną- muffiny z jajkiem w koszulce i jogurtowym sosem czosnkowym.



PRZEPIS (Inspiracja)
na 4 małe lub 2 większe muffiny
  • 60g mąki pszennej
  • 30g mąki tortowej
  • szczypta soli
  • 60ml ciepłego mleka
  • 1/2 łyżeczki suszonych drożdży
  • 1/2 łyżeczki miodu
  • (w wersji wytrawnej można dodać do ciasta różne przyprawy, ja wybrałam sól morską ziołową i kolorowy pieprz)


Do miski wsypuję mąkę (oba rodzaje) i szczyptę soli. Do kubka wlewam mleko, wsypuję drożdże, dodaję miód i mieszam. Łączę mokre składniki z suchymi, ciasto dokładnie wyrabiam. Przykrywam i odstawiam na ok. 30 minut. Po tym czasie rozgazowuję ciasto i jeszcze przez chwilkę je wyrabiam. Następnie dzielę na części i z każdej formuję okrągłą bułeczkę, którą lekko spłaszczam. Ponownie odstawiam do wyrośnięcia na 30 minut. Po upływie tego czasu dobrze rozgrzewam patelnię (suchą) i piekę muffiny pod przykrywką, z każdej strony.



Wytrawne Vege Śniadanie


2 komentarze :

  1. Nie wiem czemu ale ciągle zwlekam z ich przygotowaniem :) Dziekuję za udział w akcji.. Potem go zaakceptuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jedno z najlepszych śniadań jakie widziałam na wytrawnie! puszyste, ciepłe muffiny i do tego to jajko z sosem-strzał w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...