piątek, 21 marca 2014

#144 Brak drożdży, ale tym razem mi się upiekło!

Słynne ricotta buns, tym razem w wersji wytrawnej. Fajny zamiennik zwykłych bułek, gdy ma się ochotę na ekspresowy, świeży wypiek :)

P.S. Tutaj znajdziecie ricotta buns w wersji na słodko- KLIK.


Ricotta buns z bazylią i oregano

PRZEPIS
na 5 bułeczek
  • 1 jajko
  • 120g ricotty
  • 1 łyżeczka masła
  • 4 kopiaste łyżki mąki pszennej
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 1 łyżka płatków owsianych lub otrębów
  • przyprawy: sól, pieprz, bazylia, oregano


Do miski wbijam jajko, dodaję ricottę, masło i wszystko dokładnie miksuję, aż pojawią się pęcherzyki powietrza. Następnie dodaję do masy przesianą mąkę, sodę, płatki lub otręby i przyprawy. Całość mieszam. Z ciasta formuję bułeczki i lekko je spłaszczam (bułeczki wyrosną). Bułeczki piekę na suchej, dobrze rozgrzanej patelni, pod przykrywką i na małym ogniu. W czasie pieczenia kilka razy przewracam je, aby równomiernie się podpiekły.



11 komentarzy :

  1. Planuję je zrobić! Są takie urocze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na słodko je pokochałam , więc w wersji na wytrawnie pewnie też tak będzie ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł, dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. w wersji wytrawnej tym razem - równie smaczne! niestety swoją ricottę właśnie dziś zużyłam, ale nie zaszkodzi kupić kolejnej i spróbować takich mięciutkich, lekkich bułeczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. super wyglądają, a jest w sklepie dostępna ricotta o obniżonej zawartości tłuszczu? Wstyd się przyznać, ale nigdy z tego sera nie korzystałam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm..do tej pory nie widziałam w sklepie wersji light, ale po wpisaniu w google wyskoczyło mi, że jest taka. Tłuszczu mniej, ale i smak na pewno będzie zupełnie inny, coś za coś ;)

      Usuń
  6. O, z ricottą? Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wszelkiego rodzaju ricottowe bułeczki i placuszki :) Pyszne połączenie smaków, zastanawiałam się czy są ze szpinakiem czy z makiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie trochę tak wyglądają :D Dzięki za podrzucenie fajnego pomysłu! Następnym razem zrobię cytrynowe z makiem :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...