piątek, 4 kwietnia 2014

#162 Oszukane trufle + LBA

Nie zdążyłam się obejrzeć, a tu piąteeeek! <3
Weekend zapowiada się bardzo pracowicie. Przyszły tydzień jest dla mnie tak naprawdę ostatnim tygodniem szkoły, bo do jego końca trzeba wystawić ostateczne oceny ^^.

Dzisiaj śniadanko, które wystarczy tylko wyjąć rano z lodówki i zjeść. Im bliżej lata, tym częściej mam na takie ochotę :).

Kukurydziano-ryżowe trufle z kokosem i suszonymi owocami, posypane kakao/płatkami owsianymi

PRZEPIS
  • 1 i 1/2 szklanki wody
  • 30g płatków ryżowych
  • 50g kaszy kukurydzianej
  • 3 łyżeczki wiórek kokosowych
  • garstka suszonej żurawiny
  • garstka rodzynek
  • 1 łyżka syropu z agawy
  • cynamon
  • płatki owsiane
  • kakao


Śniadanie przygotowuję dzień wcześniej. W rondelku zagotowuję wodę, a następnie wsypuję płatki i kaszę, cały czas mieszam, aby nie powstały grudki. Całość gotuję przez kilka minut. Następnie zdejmuję z gazu i dodaję wiórki, suszone owoce, syrop z agawy i trochę cynamonu, mieszam. Masę odstawiam na kilka minut do przestygnięcia. Po tym czasie formuję w dłoniach kulki i każdą obtaczam w kakao lub w płatkach owsianych. Kulki wstawiam na noc do lodówki.



~~~~~~~~~~~~~~~~

Dostałam nominację do LBA od Patrycji, dzięki! ;)

Pytania:
Ulubione składniki do sałatki?
Mix sałat, ser pleśniowy, mus owocowy, prażone nasiona <3
Z czym kojarzy Ci się mój blog?
Z bezglutenowymi przepisami.
Co będzie królować u ciebie w Wielkanoc?
Jajka!
Wieczór w samotności czy w towarzystwie?
Zależy od nastroju i od tego, jakie to towarzystwo ;p
Jak wygląda twój pokój?
Kawowe ściany-kolor latte i frappe, wnęka z dwuosobowym łóżkiem <3, duże biurko, pufa ze "styropianem" w środku, mnóstwo książek, papierów i innych pierdółek, dużo pamiątek. Ogólnie panuje porządek, bo jestem pedantką ;p.
Co pragniesz od dłuższego czasu zrobić, ale nie umiesz znaleźć na to czasu?
Podróżować, zwiedzać, odkrywać ciekawe miejsca.
Plany na wakacje?
Trochę odpoczynku, na pewno jakiś wyjazd w rodzinne strony-Mazury, może jakiś wyjazd za granicę, chciałabym też na jakiś czas znaleźć pracę.
Sposób na chandrę?
Gotowanie i dobra muzyka w tle :3
Jeśli język obcy, to jaki?
Angielski.
Kokos+truskawki, gruszka+chałwa, banan+masło orzechowe-co wybierasz?
Banan i masło orzechowe.
Jak spędzasz swój wolny czas?
Gotuję, śpiewam, oglądam filmiki na youtubie, przeglądam blogi.



17 komentarzy :

  1. bardzo fajny pomysł! zresztą...jak każdy :D
    to już ostatni taki tydzień dla Ciebie...mnie to czeka dopiero.
    gotowanie, dobra muzyka w tle...w wolnym czasie gotuję i śpiewam - w takim razie ta muzyka dodaje Ci skrzydeł skoro tak pyszne dania przyrządzasz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Może muzyka faktycznie tak na mnie działa, nie wiem..;)

      Usuń
  2. I znowu pomyślałaś o mnie - bo widzę że te trufelki są bezglutenowe :D
    Ja też nie umiem już doczekać się upalnych dni ,kiedy śniadanie będzie już na mnie czekać w lodówce <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te trufle super ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Trufle wyglądają nieziemsko *.*
    Nominowałam Cie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie też ostatnio coraz częściej lodówkowe śniadanie - trzeba oszczędzić rano trochę czasu :D
    Ale masz super pokój! Wnęka z łóżkiem - zawsze mi się marzyła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i czekają Cię najdłuższe wakacje w życiu! dobrze wykorzystaj ten czas :)
    trufle oszukane, czy nie - zjadłabym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się, żeby to były najlepsze wakacje w życiu! :>

      Usuń
  7. Nigdy nie jadłam takich trufli... Smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe nie powiem! Pierwszy raz takie widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne! Takich w sklepie na pewno nie kupimy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy jeszcze nie jadłam trufli na śniadanie. Jedyne trufelki jakie robiłam to były kokosowe dla mojej mamy z okazji jej urodzin. Twoje jednak mnie zachęcają do zrobienia podobnej wersji na śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. zabieram się za te trufle już od dawna!
    Twoje prezentują się bardzoo smacznie! :)
    zostało coś jeszcze? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety już nie, bo musiałam się podzielić z bratem kilkoma ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...