piątek, 10 stycznia 2014

⌠№ 73⌡ Gnocchi z zielonym groszkiem na maśle

Gniocchi to rodzaj włoskich klusek, które najczęściej podaje się z sosami. Przypominają trochę nasze polskie kopytka, ale według mnie są ich ulepszoną wersją.
Korzystałam z przepisu autorstwa jednego z moich ulubionych kucharzy- Gordona Ramsaya, więc byłam pewna, że danie wyjdzie świetnie i jak zwykle się nie zawiodłam ;)

Zamieszczam link do filmiku instruktażowego.


PRZEPIS (lekko zmodyfikowałam przepis oryginalny)
na 50 gnocchi
  • 250g ugotowanych ziemniaków
  • 100g mąki pszennej
  • 50g serka naturalnego Almette
  • 1 jajko
  • 4 łyżeczki masła
  • pół puszki groszku konserwowego
  • kilka gałązek pietruszki
  • 1 cytryna (skórka otarta z całej cytryny+sok z ćwiartki)
  • przyprawy: sól ziołowa, pieprz kolorowy, majeranek, czosnek granulowany


Ziemniaki miksuję blenderem do uzyskania gładkiej masy. Następnie dodaję mąkę, serek, jajko, przyprawy i całość zagniatam. Ciasto dzielę na cztery części, każdą roluję dłońmi na dosyć cienki wałek i kroję posypanym mąką nożem na małe kawałki. W każdym kawałku robię dołek placem. Tak samo postępuję z pozostałymi częściami. Do garnka wlewam wodę, doprowadzam do wrzenia, dodaję odrobinę soli i wkładam gnocchi. Gotuję je przez ok.3-4 minuty. W międzyczasie rozgrzewam na patelni oliwę z oliwek, a następnie przy pomocy łyżki-cedzaka wyjmuję gnocchi z wody i bezpośrednio przekładam na patelnię. Smażę na złocisty kolor z obu stron. Pod koniec smażenia dodaję masło i groszek, a na końcu posiekaną pietruszkę. Danie przekładam na talerz, ścieram na wierzch skórkę z cytryny, skrapiam sokiem i posypuję świeżo zmielonym pieprzem.



7 komentarzy :

  1. Ja też bardzo lubię Gordona i jego kuchnię :) Te kluseczki są teraz (skoro caramel już za mną :-)) na mojej liście "Musisz spróbować" na miejscu pierwszym.

    OdpowiedzUsuń
  2. zawsze chciałam je spróbować! tak apetycznie wyglądają, przepysznie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam zielony groszek, ale jakoś ostatnio rzadko go jadam. a tu taka ciekawa propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  4. "ciasto z rana jak śmietana" - to było pierwsze o czym pomyślałam robiąc to ciacho xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Na to wygląda :D

    PS. Nominowałam Ciem :3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...