środa, 2 kwietnia 2014

#160 Brudzę słoiki, gotuję serniki + 2xLBA

Patrząc z zazdrością na Wasze owsianki i inne cuda podane w słoiczku z resztkami po maśle orzechowym, zachciało mi się śniadania w takiej właśnie formie. Zobaczyłam jednak, że mój słoiczek jest jeszcze w połowie pełny, więc wyciągnęłam z szafki czysty i "zabrudziłam" go w środku masłem orzechowym^^.

Czy tylko ja mam problem ze znalezieniem odpowiedniego rozmiaru słoika do śniadania? Albo jest za duży albo za mały, zawsze robi mi na przekór. Do tego poniżej ledwo udało mi się wszystko zmieścić! ;p


Gotowany serniczek przełożony plastrami banana, podany w słoiczku z resztkami masła orzechowego 

PRZEPIS (Inspiracja)
  • 150g twarogu (u mnie serek typu włoskiego)
  • 1 jajko
  • 1 łyżka syropu z agawy
  • 1/4 szklanki mleka
  • 1 łyżka budyniu śmietankowego
  • 1 banan
  • słoik z resztkami masła orzechowego


Śniadanie przygotowuję dzień wcześniej. W misce rozgniatam twaróg z jajkiem i syropem. Przekładam je do rondelka i gotuję cały czas mieszając, aby się nie przypaliło. Kiedy masa zacznie gęstnieć, wlewam wymieszany wcześniej z mlekiem budyń i gotuję, aby całość jeszcze bardziej zgęstniała, cały czas mieszam. Banana kroję w plastry. W słoiczku z resztką masła orzechowego przekładam na zmianę warstwę bananów z masą sernikową. Słoiczek wstawiam na noc do lodówki.





~~~~~~~~~~~~~~
Dostałam dwie nominacje do LBA. Dzięki! :)

Pytania od Joasi:
Jaka jest Twoja ulubiona przyprawa?
Bazylia, oregano, tymianek, rozmaryn, cynamon..nie umiem się zdecydować na tylko jedną :(.
Kto jest Twoim największym autorytetem w gotowaniu?
Chyba nie mam jednej takiej osoby. Najbardziej inspirują mnie znani kucharze np.Gordon Ramsay, Rachel Khoo, Nigella Lawson, Jamie Oliver.
Wspólne gotowanie, czy w pojedynkę?
W pojedynkę. Nie lubię jak ktoś patrzy mi na ręce.
Przygotowujesz imprezę rodzinną, jakie szykujesz menu (przekąski, zupa, danie główne, ciasto i bonus)?
Przekąska-sałatka z pieczonych warzyw z musem kozim, Zupa-krem z fasoli z grzankami i pestkami nasion, Danie główne-paella z krewetkami, Ciasto-orzechowiec z budyniowym kremem, Bonus-upiekłabym chałkę i narobiła kilka domowych masełek (z sezamu, z orzechów ziemnych, ze słonecznika i z kokosa), żeby jeszcze bardziej zasłodzić moich gości :-)).
Pierwsze skojarzenie ze słowem 'cynamon'?
Cynamonowe wyzwanie polegające na zjedzenie łyżeczki tej przyprawy na raz (muszę spróbować!).
Ulubiony program kulinarny?
Masterchef, szczególnie amerykańska edycja, ale i tej polskiej wszystkie odcinki śledziłam.
Patelnia, piekarnik czy garnek?
Zdecydowanie piekarnik, bo można w nim mnóstwo pyszności wyczarować.
Jak ricotta, to...
...pyszne śniadanie! (np. placuszki z ricottą lub pieczona owsianka z nią.)
Ulubiona potrawa Twojej babci?
Bigos z cukinii! Genialny! :3
Co, w procesie gotowania, sprawia Ci największą radość?
Moment, gdy dzielę się tym co przygotuję z innymi, a gdy spróbują, na ich twarzach pojawia się uśmiech :).
Jak wygląda Twój idealny dzień?
Pobudka o dowolnej porze, pyszne śniadanie, a potem gotowanie, gotowanie, gotowanie i na końcu częstowanie wszystkim całej rodzinki :D.


Pytania od Wiktorii:
Których letnich owoców nie możesz się najbardziej doczekać?
Truskawek i czereśni!
Jaka jest Twoja ulubiona forma spędzania wolnego czasu?
Nie muszę się długo zastanawiać-GOTOWANIE! :-)
Jeśli książka, to...
...tylko kulinarna. Może wydać się to dziwne, ale nie lubię czytać książek ;p
W szkole najbardziej denerwuje/denerwowało mnie...
Brak zrozumienia ze strony nauczycieli i siedzenie w szkole po 8-9 godzin :/.
Opisz swój wymarzony początek dnia.
Wstaję o której chcę, siadam na tarasie, słońce mocno grzeje, a ja jem jakieś dobre śniadanko i popijam kawę.
Masz do wyboru kaszkę manną, płatki owsiane lub kaszę jęczmienną. Co wybierasz, co z tego przygotowujesz i dlaczego?
Chyba wybrałabym kaszkę manną, bo już jakiś czas jej nie jadłam. Zrobiłabym z niej suflet i polała sosem malinowym :3
Wolisz śniadanie na ciepło czy na zimno?
To zależy od kilku czynników, np. od pogody. Śniadania na zimno uwielbiam, ale to te na ciepło u mnie przeważają.
Za co lubisz wiosnę?
Za to, że wszystko budzi się do życia po zimie (ja też :D).
Utwór idealny na dziś to...
Aktualnie mam ochotę na...
...kawę!
Jaki jest twój ulubiony smak lodów?
Mięta z czekoladą.


Postaram się dodać niedługo swoje nominacje. :)


16 komentarzy :

  1. Mniam mniam mniam! Zachecilas mnie do sniadan w sloiczku haha

    OdpowiedzUsuń
  2. No i ppięknie wymyslilas ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham gotowane serniczki <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Oszustwo! ;p Ale w dobrej wierze, więc będzie Ci wybaczone. Pysznie to wykombinowałaś. :)
    Gratuluję umiejętności wybrania jednego ulubionego smaku lodów. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ten serniczek jest fantastyczny! cieszę się bardzo, że mogłam zainspirować :)
    nie ma to jak samemu ubrudzić słoik - dobry pomysł! :D
    truskawek to chyba wszyscy się nie potrafimy doczekać <3
    miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gotowany najlepszy! <3 Ej, dobry pomysł z tym słoikiem :D

    OdpowiedzUsuń
  8. dla mnie zazwyczaj te słoiczki są za małe i pozostaję wierna miseczką :D

    a mięta z czekoladą, to też moje ulubione lody! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mięta z czekoladą, ktoś mnie idealnie rozumie , nie ma lepszych lodów !
    Hahah, pomysł zabrudzenia słoika masłem orzechowym uważam za genialny, uwielbiam te słoiczkowe sniadania i skrobanie ścianek do ostatniej łyżeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śniadanko idealne :-)

    PS. Też czekam na pachnące truskawki i soczyste czereśnie! I mój dzień idealny wyglądałby tak samo :-))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale się dziś zgrałyśmy! :D
    A ja za to nienawidzę smaku lodów Mięta z czekoladą :P

    OdpowiedzUsuń
  12. No, tak to jest z tymi słoikami - niesforne są strasznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie serniczki to ja lubię, mogłabym się nimi zajadać codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hahaha ale oszukujesz! :DD
    Nie no, ale też byłabym w stanie specjalnie zabrudzić słoiczek do takiego śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  15. serniczek w słoiczku!?
    Jesteś genialna! :D
    muszę koniecznie takie cudo zrobić <3

    OdpowiedzUsuń
  16. serniczki przejmują śniadaniową blogosferę :D pysznie <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...