niedziela, 28 czerwca 2015

#293 Bób z "zasmażką"

Z niecierpliwością czekałam na rozpoczęcie sezonu na bób i w końcu się doczekałam! Osobiście uważam, że gotowany bób smakuje świetnie nawet samodzielnie, więc z przyprawami i innymi dodatkami przesadzać nie warto. Jakiś czas temu, gdy przeglądałam gazetę, rzucił mi się w oczy przepis na bób podawany z tradycyjną zasmażką. Zaświtał mi w głowie pomysł, żeby pokombinować i stworzyć trochę inną wersję zasmażki, nieco zdrowszą.  Efekt końcowy zdecydowanie przerósł moje oczekiwania.



PRZEPIS
  • 1kg bobu
  • 3 łyżki oleju kokosowego w formie stałej
  • 100g ziaren siemienia lnianego
  • 4 łyżki płatków drożdżowych nieaktywnych
  • przyprawy: sól


Bób myję, a następnie wrzucam do garnka. Zalewam go letnią wodą i doprowadzam do zagotowania. Bób gotuję do miękkości (ok.25-30 minut; najlepiej wyłowić jedno ziarno i spróbować, czy jest gotowe), a następnie odcedzam. Bób przekładam do naczynia.
Siemię lniane miksuję w blenderze na mączkę, pod koniec miksowania dodaję płatki drożdżowe. Na patelni rozpuszczam olej kokosowy. Gdy olej się rozgrzeje, wsypuję mieszankę i bardzo krótko przesmażam całość (jedynie do połączenia składników), zasmażkę doprawiam do smaku solą. Tak przygotowaną zasmażką posypuję ugotowany bób.




Bóbmania


4 komentarze :

  1. Nigdy nie miałam okazji jeść płatków drożdżowych, ale jak znajdę, to wypróbuję przepis. Mam nadzieję, że uda mi się to póki sezon na bób trwa! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wrócił mistrz i teraz masz zamiar tak mnie męczyć?! już wyobrażam to sobie ile jeszcze pysznych przepisów tu będzie :D musisz mi je wszystkie kiedyś sama zaserwować :) bób w takiej wersji musiał smakować cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale Ty kusisz tym bobem! Mam na niego ogromną ochotę :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...