środa, 19 marca 2014

#141 Granola kokosowa na owocowym musie

Domowa granola bije na głowę tą kupną, a zrobienie jej jest dziecinnie proste. Ostatnio kombinowałam z granolą na musie jabłkowym i z cynamonem (KLIK), więc teraz przyszedł czas na nową wersję. To zdecydowanie najlepsza granola jaką jadłam! :)

Granola jest świetna do mleka, jogurtu lub jako samodzielna przekąska. Ja wykorzystałam ją także jako dodatek do omleta (KLIK).


P.S. Główne składniki podpatrzyłam tutaj, ale postawiłam na trochę inne dodatki smakowe.

Kokosowa granola na gruszkowo-bananowym musie

PRZEPIS
  • 1 szklanka płatków żytnich
  • 1 i 1/2 szklanki płatków owsianych
  • 1/2 szklanki płatków quinoa
  • 1 szklanka wiórek kokosowych
  • 2/3 szklanki pestek dynii
  • 1 szklanka rodzynek
  • 1 szklanka suszonej żurawiny
  • 2/3 szklanki orzechów laskowych
  • 3 łyżki oleju kokosowego
  • 2 łyżki syropu z agawy
  • 2 małe banany
  • 1/2 gruszki


Do miski wsypuję płatki, wiórki, pestki dynii, rodzynki i żurawinę. Orzechy laskowe siekam na drobne kawałki i dodaję do mieszanki. W rondelku rozpuszczam syrop z agawy z olejem kokosowym. W miseczce blenduję banana z gruszką. Następnie łączę wszystkie mokre składniki z suchymi i dokładnie mieszam. Masę przekładam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Granolę piekę w 175st. przez ok.30-35 minut. W trakcie pieczenia kilka razy mieszam składniki, aby równomiernie się upiekły. Gotową granolę odstawiam do całkowitego przestudzenia, a następnie przekładam do słoika.



7 komentarzy :

  1. Oooo ciekawy smak! Ja w sobotę planuję robić pierwszą domową granolę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam i przepis jest swietny mysle ze skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł! Taka granola jest na pewno bardziej chrupiąca od tych kupnych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow.. domowa rządzi, ja to wiem :D
    Meega ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. najlepsza? to nie ma co zwlekać z jej robieniem - zabieram się do roboty! zresztą jeśli mowa o kokosie- to ona nie może nie smakować najlepiej ! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem uzależniona od domowej granoli! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...