środa, 6 lipca 2016

#323 Makaron z czerwonym pesto

PRZEPIS
  • 250g ulubionego makaronu
  • pęczek natki pietruszki
  • 150g pomidorów suszonych (u mnie w oleju z ziołami)
  • 2 ząbki czosnku
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 mała cukinia
  • garść pomidorków koktajlowych
  • 250g tofu 
  • przyprawy: 1 łyżeczka oregano, sól, pieprz


Makaron gotuję al dente, a następnie odlewam na sitku i przekładam do miski.
Cukinię kroję w małą kostkę. Na patelni rozgrzewam niewielką ilość oleju i oregano. Wrzucam cukinię i krótko ją smażę, aby lekko zmiękła. Doprawiam solą i pieprzem do smaku.
Z natki odcinam łodygi, a resztę wrzucam do miksera. Dodaję suszone pomidory, obrane ząbki czosnku, sok z cytryny i wodę. Składniki miksuję do uzyskania gładkiej masy. W razie potrzeby doprawiam do smaku solą i pieprzem.
Do makaronu dodaję pesto i dokładnie mieszam. Następnie dodaję podsmażoną cukinię, pokrojone w ćwiartki pomidorki koktajlowe i rozkruszone tofu. Całość mieszam.





2 komentarze :

  1. Narobiłaś mi ochoty na makaron z pieczarkami. Niekoniecznie z pesto, bo tak średnio przepadam, ale ogólnie w moim domu pesto lubią. I zielone i czerwone. Zdaje się, że nawet ja bym chętniej zjadła czerwone, bo nie lubię bazylii i zielone w ogóle mi nie podchodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie moje smaki! Idealny pomysł na wegański obiad! Do tego wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...